You Are King Me!

You Are King Me!

Oogvisje

Aandacht voor een leuk project. Al zeg ik het zelf… Ik ben er namelijk direct bij betrokken! De Deventer band King Me vroeg me een clip te maken voor een nummer van hun later dit jaar te verschijnen 6de plaat “Them Brawlers”. Van het ene idee kwam het andere, en uiteindelijk rolde er een project uit zoals dat vanaf morgen openbaar wordt middels dit persbericht:

Bands maken clips, maar ook fans maken clips. Op een website als You Tube staan de officiële video’s van hits tegenwoordig gebroederlijk naast de creatieve uitspattingen van muziekliefhebbers. Die zijn misschien niet altijd even geslaagd, maar mensen houden van filmpjes maken. En van filmpjes kijken; ze krijgen er rooie ogen van!

Het nummer “Red Eyes”, dat staat op het in maart/april te verschijnen zesde album “Them Brawlers”, lijkt het in Deventer residerende King Me daarom een toepasselijke titel voor een experiment. Wat gebeurt er als band en fan samen een clip maken? Voor de clip van “Red Eyes” worden amateurfilmers wereldwijd daarom opgeroepen om de camera te pakken en beelden te schieten. Paul Schwarte van Schwarte Producties uit Groningen zal trachten daar een fraaie clip van te maken. Het motto is You Are King Me!.

Inhoudelijk

De invalshoek is You Are King Me!. Verder is er totale vrijheid. Een letterlijke interpretatie van de leus, of een in shots gepakt gevoel dat de muziek oproept, het mag allemaal. Het materiaal zal op bruikbaarheid en kwaliteit geselecteerd worden. King Me en Paul Schwarte houden zich het recht en de vrijheid voor om het beeldmateriaal te bewerken en naar believen te gebruiken.

Technisch

Filmen in 16:9 (breedbeeld), in ‘ouderwetse’ SD-kwaliteit. HD-filmers moeten de knop van hun cam dus even op SD zetten!

Tijdslimiet

Maximaal 1 minuut per ingestuurd filmpje. (NB: Losse shots mogen dus ook.)

Opsturen

D.m.v. het online file sharing programma You Send It (www.yousendit.com). Er mag ook gebruik gemaakt worden van andere file sharing programma’s. De bestanden met een zo hoog mogelijk MB-gehalte opsturen garandeerd de beste kwaliteit.

Het adres (onderwerp: “You Are King Me!”) is: info@schwarteproducties.nl.

Deadline

Alle inzendingen moeten Vrijdag 26 Februari 2010 binnen zijn.

Beloning

Hoofdprijs: Een huiskamerconcert van King Me.

Extra hoofdprijs: Een muzikale gastbijdrage aan een single-nummer van King Me.

Troostprijs voor elke inzending die de clip haalt: Twee entreekaarten plus twee consumptiebonnen voor de presentatie van de clip (details later), of de CD “Them Brawlers” via de post.

Op de hoogte blijven

You Are King Me! op Facebook, via Kingme Redeyes. (“Red Eyes” is daar ook te beluisteren.)

Bandsite: http://www.kingme.nl

Schwarte Producties: http://www.schwarteproducties.nl

King Me Them Brawlers

King Me is een muzikaal collectief rond de in Deventer levende zanger/liedjesmaker Michael Milo. Tot hun invloeden rekenen ze o.a. Will Oldham/Palace, Bill Callahan/Smog, Velvet Underground, Radiohead en Arcade Fire.

We hopen dat we veel mooie, grappige en/of ontroerende shots en filmpjes binnen krijgen om mee aan de slag te gaan. Wij gaan ook filmen, dat wordt waarschijnlijk iets met dans en rooie ogen. Dat wordt nog een hele klus uiteindelijk bij de montage, maar spannend is het!

Het hele proces is dus te volgen via Facebook. Deze week wordt er een filmpje geüpload waarbij je kunt kijken hoe “Red Eyes” klinkt (…). Natuurlijk zetten we dat ook op You Tube. Mijn kanaal daar heet trouwens PLSCHWRT.

Michael King Me

Michael Milo

4 Reacties op “You Are King Me!

  1. 21 maart clip en cd presentatie in dbs utrecht vermeen ik net uit betrouwbare bron

  2. De video van You Are King Me! staat nu online:

  3. Bij een nieuwe clip hoort een nieuwe leipe hoed!😉
    Check onze bijna verouderde webshop (Jaja, we zijn al bezig met een nieuwe, de beste evah).

  4. Perfect ,hier groeit iets uit .
    ga door !!!!

    Gr Aad.

Geef een reactie

