Ron Jans Is King Me!

Ron

"You Are King Me!"

Of hij er over een paar maanden weer staat, daar op dat mooie bordes van het Groningse stadhuis? Hmm… Europacupvoetbal lijkt toch wel ver weg voor de FC en Ron Jans. Maar voor het You Are King Me!-project wilde hij op dat bordes een filmpje maken. Het was een supersnelle filmaktie, want Ronnie moest na de Plato en Elpee ook nog even naar de Magic Buzz voor nog meer muzikale kicks.

En zo stond de muzikaalste coach van Nederland -die waarschijnlijk ook de slechtst zingende coach is (maar dat terzijde)- op een voor hem toch wel speciale plek voor het eerst met een camera in z’n handen. Hij associeerde de bandnaam met Groningens eigen koning, de Martinitoren. En verdomd, hij maakte er nog een mooi shot van ook! Die imposante toren, spannend-dynamisch cq schuin in het kader, mooie restruimte er om heen, en een strakke tilt-down erachteraan. Dit alles met commentaar van Ron zelf, die een pietsie sentimenteel werd toen een paar mooie herinneringen aan de Grote Markt opkwamen. Het was een grappig contrast: zo wordt je toegejuicht door een volle Grote Markt, zo sta je anoniem te filmen met de boodschappentassen naast je en de stem van André Hazes op de achtergrond.

Maar zo makkelijk kan het zijn, even die cam pakken en iets moois filmen voor King Me’s “Red Eyes”. Dat hoeft geen complete clip te zijn, dat hoeft niet band-gerelateerd te zijn, dat moet alleen wel in breedbeeld gefilmd en digitaal opgestuurd worden.

King Me’s “Them Brawlers” (de mannen pakken uit door zelfs een gospelkoor op te duikelen voor de plaat!) komt waarschijnlijk ergens in april uit bij het label Dying Giraffe. Daarom is de presentatie in dB’s afgezegd. De deadline van You Are King Me! hebben we daarom ook naar 26 maart verschoven.

Ron Jans Is King Me!:

Een Reactie op “Ron Jans Is King Me!

  1. Bekijk ook de andere blogs en het instructieclipje voor meer info over YAKM!.

Geef een reactie

