Nieuw op Spotify

Laatst gaf ik een overzicht van al m’n playlisten op Spotify. Intussen zijn er weer negen nieuwe bijgekomen.

Het idee achter mijn profiel op Spotify is om een overzicht te geven van de muziekgeschiedenis. Specifieker: mijn persoonlijke popgeschiedenis, die zich vooral in de underground heeft afgespeeld.

Dit zijn de nieuwe aanvullingen:

SPACE: Geintje tussendoor, bonte verzameling nummers en bands die verwijzen naar hemel en heelal. (47 tracks)

UK-UNDERGROUND: Songs van Britse bands die uitgebracht werden op kleine en iets minder kleine labels. (43)

ZWEEF!: Muziek om bij weg te zweven, met af en toe een beat als touwtje aan de ballon. (56)

TAKE PAULTJES ROOTS: Geïnspireerd op het festival Take Root. Dit zijn ook mijn roots, als eerste ontdekkingen in de underground, ergens in de 8ties. (45)

VERSE KIWI’S: ’t Is niet meer wat het geweest is, maar ook nu nog wordt er in Nieuw Zeeland mooie muziek gemaakt. (24)

NEW WAVE: Geen idee meer wat die term precies betekent, maar hier is mijn interpretatie. (72)

TOP 40: In mijn wereld zijn dit hits. (40)

RETRO: Sixtiespunkrockgaragetrashabilly uit de laatste drie decennia. Retro is voor mij geen vies woord. (43)

HEAVY, NOT METAL: Heavy, maar dus geen metal. Ik heb overigens niets tegen heavy metal. (30)


Geef een reactie

